W zależności od potrzeb, sale konferencyjne mogą pełnić różne funkcje. Niekiedy służą wyłącznie konferencjom, inne są miejscem spotkań zarządu, szefów z pracownikami, miejscami burzy mózgów pomiędzy działami czy pełnią funkcję reprezentatywną – przyjmujemy tam klientów lub partnerów. Ważne jest więc by taka sala była odpowiednio wyposażona w sprzęt, np. w projektor multimedialny czy telefony konferencyjne. O co jeszcze warto zadbać?
Projektor multimedialny i ekran projekcyjny
Najważniejszym elementem sali konferencyjnej jest odpowiedni sprzęt, który pozwoli wyświetlać prezentacje, wykresy, zestawienia i za pomocą którego będzie się łatwo komunikować z osobami, które są poza salą. Na początek dobrze jest zakupić projektor multimedialny, najlepiej taki z wysoką rozdzielczością. Inną dobrą cechą projektora jest korekta zniekształceń trapezowych – to przyda się zwłaszcza tam, gdzie projektor nie będzie umieszczony na wprost ściany/ekranu. Musimy zdecydować także, czy potrzebny jest nam wysoki kontrast oraz dobre odwzorowanie kolorów. Ma to szczególne znaczenie wtedy, gdy będziemy wyświetlać różne grafiki, zdjęcia, szczegółowe wykresy oraz wtedy, gdy światło nie będzie idealne (zbyt ciemno lub zbyt jasno).
W zależności od potrzeb, możemy wybrać projektor multimedialny z wbudowanymi głośnikami bądź taki, gdzie są one osobnym podzespołem. Oczywiście wszystko zależy od wielkości sali – jeżeli mamy do czynienia z taką powyżej 30 m2 to pierwsza opcja może się wydać niewystarczająca. Oprócz projektora multimedialnego dobrze jest zakupić ekran multimedialny, na którym będziemy wszystko wyświetlać. To lepsze rozwiązanie od białej ściany, zapewnia lepszą widoczność.
System nagłośnieniowy
Jeżeli chcemy mieć pewność, że wyświetlane pliki audio będą słyszalne w każdym zakamarku Sali, a ich dźwięk będzie wyraźny i czysty, musimy zainwestować w system nagłośnieniowy. Najlepsze są te zaprojektowane indywidualnie, z głośnikami wbudowanymi w ściany, jednak opcja mobilna też sprawdzi się w większości biur. W zależności od potrzeb, może przydać się wzmacniacz audio czy konsoleta cyfrowa. Najlepiej do tego celu zatrudnić fachowców, którzy ocenią akustyczność sali oraz dobiorą odpowiedni zestaw.
Telefony konferencyjne
Jeżeli chcemy porozumiewać się z innymi osobami, z różnych miejsc na całym świecie, to niezbędny będzie dobry telefon konferencyjny. Możemy wybrać model bezprzewodowy jak i przewodowy – w zależności czy będzie się on przemieszczał po biurze czy miał stałe miejsce, np. w sali konferencyjnej. Dobrze jest wybrać zaawansowany model, który będzie przekazywał idealnie dźwięk, bez zakłóceń, szumów. Możemy wybrać wiele rozwiązań: telefony analogowe, telefony VoIP, Microsoft czy USB. Te pierwsze są najbardziej uniwersalne i używane od lat. VoIP są na miarę naszych czasów – działają w sieciach IP. Jeżeli chcemy używać np. bardzo popularnej w ostatnich latach aplikacji Teams, to wybierzemy model telefonu konferencyjnego Microsoftu, który będzie z nią maksymalnie kompatybilny. Natomiast w podróży przydadzą się nam telefony głośnomówiące USB.
Cztery powyższe urządzenia to zazwyczaj podstawowe wyposażenie sal konferencyjnych (oczywiście nie licząc standardowego wyposażenia, np. mebli). Zarówno projektor, jak i system nagłośnieniowy czy telefony konferencyjne to sprzęt, w który warto zainwestować, gdyż z pewnością posłuży na lata, wspierając nasz wizerunek firmy nowoczesnej, podążającej za najnowszymi trendami. Na szczęście dziś rynek oferuje ogrom tego typu produktów, a na dodatek możemy poradzić się fachowców, którzy zaprojektują dla nas odpowiednie systemy konferencyjne.
Dodaj komentarz