Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej to jedno z tych działań marketingowych, które się po prostu opłaca. To dlatego, że kanał organiczny jest jednym z najbardziej wartościowych źródeł ruchu na stronie internetowej. Pozycjonowanie zapewnia efekty długofalowe – co prawda trzeba na nie poczekać, ale mogą utrzymywać się jeszcze na długi czas po przeprowadzonym pozycjonowaniu i zapewniać konwertujące odwiedziny na stronie. Pozycjonowanie to też dobry sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki. Czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie zainwestować?

Czym jest pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie to proces budowania jak najlepszej widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Pozycjonowanie stron dzieli się na dwa obszary: pozycjonowanie on-site, znane również jako optymalizacja SEO oraz pozycjonowanie off-site, inaczej nazywane link buildingiem.

Pozycjonowanie on-site polega na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki. W skład działań optymalizacyjnych wchodzą np.: modyfikacja nagłówków H1-H6, metatagów, treści na stronie, kodu strony. Optymalizacja SEO jest niezwykle ważna, ponieważ wyszukiwarka docenia witryny jak najlepiej odpowiadające treścią na dane zapytanie. Strony, które spełniają pewne kryteria mogą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, niż pozostałe, niezoptymalizowane, konkurencyjne witryny.

Pozycjonowanie off-site to działania, które wykonywane są poza stroną internetową. Składa się na nie proces pozyskiwania linków do pozycjonowanej witryny oraz monitorowanie ich i dbanie o ich jakość. Zasada jest prosta – wysokiej jakości linki, przekładają się na wyższe pozycje. To dlatego, że odnośniki do naszej witryny, są sygnałem, iż ktoś zauważył i docenił naszą treść oraz uznał ją za pomocną. Jeżeli link pozyskany jest z wartościowej i wiarygodnej witryny z dużym autorytetem – to świetnie! Witryny, z których pozyskujemy odnośniki, przekazują nam część swojej “mocy”. Dlatego warto uważnie przyglądać się miejscom, na których się znajdują.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie swojej strony internetowej?

Pozycjonowanie strony daje nam szansę na dotarcie do praktycznie każdej grupy docelowej. Obecnie 9/10 internautów korzysta z wyszukiwarki Google do różnych celów. Szukają oni usług, produktów, informacji, opinii. Mają różne intencje. Przede wszystkim – poszukują witryn, które jak najlepiej odpowiedzą na ich zapytanie. Ruch organiczny, pochodzący z wyszukiwarki to jeden z najbardziej wartościowych źródeł! Jeżeli Twoja witryna będzie dobrze odpowiadała na zapytanie, które użytkownik wpisał do wyszukiwarki, jego odwiedziny na Twojej stronie, mają sporą szansę zakończyć się konwersją, a nawet transakcją. W końcu osoba wpisująca sprzedażową frazę do wyszukiwarki, w zależności od branży, może być już na samym końcu lejka sprzedażowego.

Jeżeli nie ma Cię na pierwszej stronie wyników – nie licz na odwiedziny. Szansa, że przejdzie na nią ktoś z drugiej i kolejnych stron jest niewielka, ponieważ to pierwsza strona wyników wyszukiwania generuje najwięcej kliknięć. Dlatego nie zwlekaj dłużej i przemyśl, co możesz zyskać, decydując się na efektywne pozycjonowanie Twojej witryny.

Pozycjonowaniem stron internetowej zajmują się specjaliści w Agencji Reklamowej Green Parrot. Sprawdź ofertę pozycjonowania i optymalizacji SEO: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/.

 

Kategoria: # internet

Dodaj komentarz