Pozycjonowanie stron internetowych w świecie ecommerce to podstawa prowadzenia efektywnej działalności biznesowej. Zadanie to jednak nie jest proste przy tak dużej konkurencji na rynku. Aby skierować na stronę potencjalnych klientów, potrzebujesz efektywnej strategii i konsekwentnej jej realizacji.
Pozycjonowanie stron – dlaczego takie ważne?
Pozycjonowanie stron warunkuje twoją widoczność w wyszukiwarce Google, a nie ma co ukrywać, że jest to podstawowe źródło generowania ruchu na strony www. Świetny produkt powinien być także odpowiednio wypromowany, inaczej nikt się o nim nie dowie. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych przynosi natomiast bardzo wymierne efekty. Pozwala:
- zdobyć nowych potencjalnych klientów,
- zbudować silniejszy wizerunek marki w sieci,
- poprawić rozpoznawalność,
- otworzyć możliwości dalszej eksploracji rynku.
Pozycjonowanie strony – najczęściej popełniane błędy
Pozycjonowania strony można się oczywiście nauczyć, natomiast myli się ten, kto sądzi, że wystarczy treści strony nasycić słowami kluczowymi, odpowiednimi frazami i tyle. Strona internetowa to bardzo skomplikowany i złożony mechanizm i pozycjonowanie musi to uwzględniać. Konieczna jest optymalizacja wszystkich danych o stronie, na podstawie których dochodzi do indeksowania przez algorytmy wyszukiwarki, koniecznie jest stworzenie atrakcyjnej koncepcji contentu i wyłowienie słów kluczowych z jednoczesnym umiejętnym ich zastosowaniem (tzw. długi ogon, formuła pytanie-odpowiedź, wszystkie wskazania z algorytmu BERT), stworzenie odpowiedniego landing page. Jakość obsługi klienta poprzez odpowiednie przygotowanie sklepu, kart produktów – to wszystko ma znaczenie dla twojej strony i jej widoczności.
Myli się więc ten, kto sądzi, że wystarczą jednorazowe działania, które w krótkim czasie przyniosą znakomite efekty. Tutaj trzeba pracować cały czas, uważnie obserwować rynek, wskazówki od wyszukiwarek, analizować frazy kluczowe (pomoc może Google Serach Console) itd. Praca nad pozycjonowaniem nie kończy się właściwie nigdy.
Generowanie leadów a pozycjonowanie stron www
Musisz pamiętać, że coraz lepsze pozycje uzyskiwane w naturalnych wynikach wyszukiwania, to dopiero początek pracy. Kiedy już klient trafi na stronę sklepu, trzeba go jeszcze zachęcić albo do kupna albo do kontaktu. Ten ostatni, który może przełożyć się na wygenerowanie właściwego leadu także w dużej mierze zależy od strony – odpowiednio umieszczonych call to action, formularza z czytelnymi informacjami RODO itp. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź artykuł Jak zachęcić użytkownika do kontaktu przez stronę?
Dodaj komentarz